Expertise op het gebied van obstructieve longziekten.

Gezamenlijk faciliteren en stimuleren we onderzoek en onderwijs op het gebied van obstructieve longziekten.

Kennisdeling via congressen en symposia

Medisch Leiderschap obstructieindezorg.nl Garderen, 23 - 25 januari 2019
Webinar "De toekomst van COPD: voorbij de pufjes" Webinar 13 februari 2019, 20.00 - 21.30 uur
Op de Hoogte van Astma ernstigastma.nl Davos, 13-16 maart 2019
Liverpool goes Dutch liverpoolgoesdutch.nl Apeldoorn, 17-19 april 2019
Bomen over COPD 2dagenbomenovercopd.nl Wolfheze, 7-9 november 2018
Webinar Ernstig Astma webinar

Stichting Rotterdam Leeuwarden Expertise obstructieve Longziekten: RoLeX

De stichting Rotterdam-Leeuwarden Expertise Obstructieve Longziekten (afgekort: RoLeX) is opgericht in 2015 door de vakgroepen longziekten van het Franciscus Gasthuis te Rotterdam en het MCL te Leeuwarden.

Vanaf 2016 heeft de stichting RoLeX de succesvolle cursus “Op de Hoogte van Astma” in Davos gefaciliteerd en georganiseerd. Inmiddels zijn de activiteiten uitgebreid met een tweede congres over COPD: “Bomen over COPD” en een derde congres over palliatieve zorg: “Liverpool goes Dutch”. Het vierde congres "Medisch Leiderschap, omgaan met obstructies in de zorg" is in voorbereiding.

De stichting RoLeX organiseert kleinschalige congressen voor longartsen en longartsen-in-opleiding en heeft als focus obstructieve longziekten. Alle congressen zijn geaccrediteerd door de NVALT en CGR goedgekeurd.

De stichting RoLeX besteedt de congresorganisatie uit aan het organisatiebureau Margreet van Roest organiseert en regelt v.o.f. (Morganiseren). lees meer

Hans in 't Veen

Bijdragen aan goede zorg

Onderwijs brengt zelfontwikkeling en bewustwording obstructieve longziekten dichter bij elkaar. Een groot goed!

Interview

Reacties

Ervaringen delen is voor ons van groot belang. Heb je bijdragen of aanvullingen op onze congressen, laat hier je reactie achter.

Reageren