Congressen, symposia en bijeenkomsten

Kennis delen en vermenigvuldigen

Eén van de doelen van de Stichting RoLeX is kennis delen. In de loop van de jaren is gebleken dat kennis delen vooral vermenigvuldigen is! Bij alle congressen van stichting RoLeX zijn de deelnemers longartsen en longartsen i.o. Ook het docentenkorps bestaat hoofdzakelijk uit longartsen en longartsen i.o. Hierdoor wordt er op drie fronten geleerd; van de state of the art lezingen en workshops, van de kennis en ervaring van de gerenommeerde sprekers op hun gebied en van de jonge frisse ideeën van de aios. Dat is vermenigvuldigen tot de derde macht!

Hieronder ziet u het pakket van cursussen dat Stichting RoLeX u te bieden heeft.
Ieder congres heeft een eigen website waarop alle informatie, zoals programma, sprekers en kosten, terug te vinden is.

We hopen u op één of meerdere congressen van Stichting RoLeX te mogen ontmoeten!

Congressen en symposia

‘Liverpool’ palliatieve zorg door de ogen van de longarts

Apeldoorn, 11-12 april 2024

Bij het woord ‘palliatief’ denkt u wellicht vooral aan pijnstilling en zorg rondom het levenseinde. Maar palliatieve zorg gaat allang niet meer over de laatste levensfase, het gaat over vaardigheden die je als longarts dagelijks nodig hebt.

Symposium Adem-Arbeid

Rotterdam, 27 en 28 juni 2024

Adem-Arbeid is een nieuw en uniek congres voor zowel de curatieve - als de arbo-professionals, die in juni zal plaatsvinden in Rotterdam.

Allergie aan Zee

26-27 september 2024

Meer informatie volgt z.s.m.

Aanmelden Downloads

Bomen over COPD 2024

Oosterbeek, 6-8 november 2024

6-8 november gaan wij weer bomen over COPD. Op een nieuwe locatie en een volledig vernieuwd programma. Deze editie zal er speciale aandacht zijn voor o.a. de vroeg opsporing van COPD, de eosinofiel, cardiovasculair risicomanagement en uiteraard de behandeling van ernstig COPD.

Op de Hoogte van Astma

Davos, 13-16 maart 2024

Alweer voor de veertiende keer ‘Op de Hoogte van astma. De veranderingen op het gebied van astma behandeling gaan snel. En dat heeft consequenties. Niet alleen voor longartsen met ernstig astma als aandachtsgebied, maar ook voor de algemene longarts (in opleiding). Hoe blijf je op de hoogte? En hoe organiseer je de astmazorg in eigen kliniek? Reden genoeg dus om u snel in te schrijven.

Aanmelden Downloads